Derfor skal dit eSports-hold have et reklamebanner

Du har med garanti set flotte reklamebannere enten i sportshallen, på busser og mange andre steder. Måske ser du endda et reklamebanner for dine øjne netop nu, imens du læser dette, som du synes har gjort indtryk på dig. Hvis et reklamebanner bliver lavet rigtig flot, skaber det blikfang, og i de helt særlige tilfælde hvor der er gjort meget ud af det indholdsmæssige i reklamen, forbliver reklamens udformning og budskab i folks hukommelse. Læs med her og bliv inspireret til, hvordan man gør.

Skab opmærksomhed på dit eSports-hold

Dit eSports-hold får mere opmærksomhed, hvis I har et godt reklamebanner. Opmærksomheden kan blandt andet medføre flere fans eller et bedre hold. Når I får lavet et reklamebanner, er der flere ting, I skal være opmærksomme på. Først og fremmest skal I beslutte jer for, hvilken målgruppe I gerne vil ramme og hvorfor. Vil I gerne have flere fans, skal I henvende jer til dén målgruppe på en sådan måde, at modtageren i den anden ende får lyst til at følge jer og blive en fan. Det er derfor ikke helt ligegyldige, hvordan jeres reklamebanner bliver udformet. Tænk både over det billedmæssige indhold og især også det tekstmæssige. Budskabet skal komme frem på en så kort og præcis en måde.  Når du ved, hvordan dit reklamebanner eller dit skilt skal udformes, kan du få lavet dine skilte her.

Andre typer af reklamer

Hvis du ikke synes, at et reklamebanner er det rette for dit eSports-hold, men at du alligevel gerne vil skabe noget opmærksomhed på og reklame for dit hold, er der også andre måder, du kan benytte dig af. I dag er rigtig mange mennesker på de sociale medier, særligt Instagram og Facebook. I kan få meget opmærksomhed og reklame ved at sørge for at være synlig på de sociale medier. Det kræver dog først og fremmest, at I finder ud af, på hvilke medier jeres målgruppe befinder sig. Hvis I vil have fat i den yngre målgruppe, er det måske mere Instagram end det er Facebook, I skal sørge for at være synlige på. Derudover har både Facebook og Instagram algoritmer, der er vigtige at være opmærksom på, når man vil sørge for, at ens opslag kommer langt nok ud. Det er eksempelvis at sørge for, at der er gode billeder, at vælge det rette tidspunkt hvor I offentliggør opslagene, at teksten ikke er lang og kedelig osv. Der er altså mange måder at reklamere på. Det handler blot om at finde dén eller de metoder, der fungerer bedst for netop jer.